13 LO w Szczecinie

• Default font size
  • Decrease font size

Drezno i Wrocław

Dla uczniów klasy IIa i IIc koniec września był okresem wielce wyczekiwanym. Wraz z opiekunami- p. Agatą Sosnowską, p. Beatą Sobczyk, p. Dariuszem Polkowskim oraz p. Dariuszem Czekałą o świcie 24 września spotkaliśmy się przy teatrze lalek „Pleciuga”, by wyruszyć na wycieczkę, której celem były dwa miasta- Drezno i Wrocław. Poranek powitał nas chłodem, ale wszystkim dopisywały dobre humory. Wyruszyliśmy zgodnie z planem, na nikogo nie trzeba było czekać, wszyscy wykazali się szwajcarską punktualnością. W drodze do Drezna- stolicy Saksonii, miasta nazywanego Florencją nad Łabą, zatrzymaliśmy się w urokliwej, niewielkiej miejscowości Lübbenau. Już o godzinie 14.00 byliśmy u celu naszej podróży. Poznawanie Drezna zaczęliśmy od zespołu pałacowego Zwinger- otoczony galeriami, pawilonami, fontannami, zachwycił wielu z nas. W tym dniu odwiedziliśmy również „Zielone Sklepienie”- dawny skarbiec Augusta Mocnego imponujący przepychem wnętrz i prezentowanych klejnotów. Oczywiście nie mogło zabraknąć spaceru po ulicach drezdeńskiej starówki. Miasto w świetle dnia jest naprawdę piękne, ale prawdziwie niezapomniane wrażenie robi dopiero nocą. Spacer promenadą „Brühlsche Terrasse”, z której rozpościera się niepowtarzalny widok na rzekę Łabę, arie wykonywane na drezdeńskim rynku przez operowych artystów, blask latarni, rozgwieżdżone niebo- wszystko to na długo zostanie w naszej pamięci.
Następnego dnia zwiedzania Drezna ciąg dalszy- plac Neumarkt, nad którym góruje kościół Frauenkirche z charakterystyczną kopułą, jednym z symboli Drezna, kościół Hofkirche- (dziś katedra) wzniesiony przez Augusta Mocnego, pobliski pałac Taschenberg, podarowany przez króla legendarnej hrabinie Cosec- to tylko niektóre miejsca zwiedzane przez nas tego dnia. Nasz pobyt w Dreźnie zamknęliśmy przyjemnym akcentem- czasem wolnym, jak zawsze zbyt krotkim. Kilka pamiątkowych zdjęć i chwilę później wyruszyliśmy do Wrocławia. A tam... przez wielu najbardziej oczekiwana atrakcja- wrocławski Aquapark i tu niespodzianka- nasi koledzy i koleżanki z klasy IId. Wodne atrakcje wszystkich wprawiły w doskonały nastrój i tym optymistycznym akcentem zakończył się drugi dzień naszej wycieczki.
Dwa ostatnie dni poświęciliśmy na zwiedzanie Wrocławia. Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, Panorama Racławicka, wrocławski Rynek- jeden z największych staromiejskich rynków Europy z największym ratuszem w Polsce, plac solny, Ostrów Tumski ze słynnym Mostem Tumskim- szczególnie atrakcyjnym dla naszych zakochanych, którzy już wcześniej przygotowali kłódki mające przypieczętować ich wieczną miłość. Nie zabrakło też czegoś dla intelektualistów- uczestniczyliśmy w wykładzie „Obraz zniszczonego miasta” w słynnej Bibliotece Ossolińskich. Dla miłośników sztuki, natomiast, atrakcją był spektakl „Bal u Hawkinga” w teatrze Arka. Na koniec spacer po Ogrodach Japońskich i zwieńczenie naszego pobytu we Wrocławiu- spektakl „Woda, muzyka, światło”.
Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Po niezapomnianych czterech dniach musieliśmy wrócić do szkolnej rzeczywistości (która oczywiście również jest wspaniała :D). W przerwach między sprawdzianami już snujemy plany odnośnie przyszłorocznej wycieczki.